Periodòncia

Periodoncia

La periodòncia és l’especialitat de l’Odontologia que s’ocupa de la prevenció, el diagnòstic i el tractament de les malaties que afecten els teixits que envolten les dents, les genives i l’os que les suporta. Es pot manifestar com a gingivitis (inflamació i sagnat de la geniva sense afectar l’òs) o com a periodontitis (on es produeix destrucció òssia que pot ocasionar la mobilitat i la pèrdua de les dents).

En una situació ideal la geniva ha de cobrir la superfície de l’arrel al complert i només deixar exposada la corona dental. No ha d’existir inflamació gingival ni molèsties associades. Al voltant de la dent ha d’existir un tipus de geniva fixa, anomenada geniva adherida.

Entre les conseqüències de la malaltia periodontal trobem la recessió gingival, situació en la que, per diverses causes, les arrels dentaries queden al descobert.

En relació a la pandèmia de la COVID-19 i després de l'estat d'alarma i confinament decretat pel Govern Espanyol, Clínica Gargallo ha restablert l'activitat assistencial, intensificant els protocols d'higiene i desinfecció de les instal·lacions i durant tots els procediments, atenent les recomanacions de Col·legi Oficial i el Consell General d'Odontòlegs i Estomatòlegs de Catalunya i Espanya. Ens esforcem per garantir la seguretat de tots els nostres pacients i del personal sanitari. Per ampliar la informació sobre els protocols implementats pot consultar el següent document.

Telèfon: 669 874 593

Tarragona